Episode akhir Cinta bersemi di Wadi Safiyyah





Tamat sudah Cinta bersemi di Wadi Safiyyah 

Ending drama may be tak sama seperti novel

Episode 26

Dania diberitahu tentang kemalangan Pn Kay. Dania jatuh pengsan menyangka Pn Kay mati. Iqbal sentiasa memberi nasihat dan semangat kepada Dania. Tanpa disedari qabil yang mengangkat Dania.

Episode 27

                     

Qabil berusaha mendekati Dania. Dania sentiasa mengelak kerana bencikan  Qabil.Dania tertekan dgn kehadiran Qabil. Dalam satu pertemuan Qabil dengan Dania di taman, menyebabkan insiden Rakibah mencederakan Shira menggunakan pisau. Ketika ingin melamar Dania, Ustaz Iqbal terdengar perbualan Dania dan Qabil di balik pintu. Iqbal terus meluru masuk Bila mendengar jeritan Dania. Qabil dan Iqbal mula saling menumbuk.

Episode 28 



Haji Mukri cuba meleraikan pergaduhan Qabil dengan Iqbal. Melihat pergaduhan itu, tiba- tiba Dania mengalami kontraksi. Dania melahirkan anaknya dengan dibantu ustazah dan umi.Qabil yang marah pergi dengan memandu laju keretanya lalu kemalangan. Iqbal mengazankan Anak Dania.


Selepas berpantang, ustaz Iqbal sekali lagi melamar Dania. Namun, Dania menolak. Tidak Tahan melihat drama mereka berdua, Nora sendiri mengambil cincin tersebut dan menyarungkan di jari Dania sambil berkata: 

Jual Mahal pulak, orang da suka tu terima je la. Jika taknak nanti Aku Ambik.

Tersenyum malu, Dania menerima lamaran ustaz Iqbal dan mahu ustaz Iqbal merahsiakan tentang anaknya Qayyum daripada semua orang yang dia anak Qabil.

Baik Pula Nora Ni.



Happy ending! 


Comments